.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال عفو حسنی مبارک و یارانش به دلیل کهولت سن و بیماری
احتمال عفو حسنی مبارک و یارانش به دلیل کهولت سن و بیماری

چند روز پس از اظهارات سوزان ثابت (مبارك) همسر حسني مبارك مبني بر اينكه اخوان‌المسلمين قول داده‌اند همسر بيمار و زنداني‌اش را مورد عفو پزشكي قرار بدهند، منابع خبری در مصر هم امروز یکشنبه از احتمال عفو رئیس‌جمهور سرنگون شده این کشور و یارانش خبر دادند.

بر اساس گزارش روزنامه "جمهوریت" این عفو شامل زندانیانی مي‌شود که از سن ۶۰ سالگی گذشته و از بیماری‌های مزمن یا کهولت سن رنج می‌برند. این گزارش می‌افزاید که بخشنامه عفو زندانیان به دلیل کهولت سن و بیماری در تمامی زندان های این کشور توزیع شده است. این درحالی است که حسنی مبارک چندی پیش از سوی دادگاهی مصری به دلیل گناهکار شناخته شدن در قتل تظاهر کنندگان این کشور، به حبس ابد محکوم شده بود.

از سوی دیگر کمیته امنیت ملی در سازمان اطلاعات مصر اعلام کرده است که حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور پیش از سرنگونی ۵۰ میلیون لیره مصری معادل ۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار به بانک های خارجی منتقل کرده است.
به گزارش روزنامه مصری " الدستور الاصلی" مبارک با همکاری حسین سالم، تاجر فراری شرکت "وایت وینجز" که در در زمینه تجارت اسلحه به فالیت مي‌پرداخت، در فرانسه تاسیس کرده بود.
بر اساس این گزارش تحقیقاتی که بر مبنای گزارشات رسمی و غیر رسمی تاکنون جمع آوری شده است، نشان مي‌دهد که ثروت مبارک در بانک های بین المللی به ۷۰ میلیارد دلار مي‌رسد. این گزارش مي‌افزید بیشتر این اموال توسط بانک سویسی ایکوترید از مصر به دیگر بانک های بین المللی منتقل شده است.

کمیته امنیت ملی که در زمینه فساد مالی سران رژیم سابق به تحقیق مي‌پردازد گفته است که رئیس جمهور سرنگون شده مصر در بانک بین المللی بارکلیز به نام پیتر اسکویرتید فرمانده سابق نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا حساب باز کرده است. این کمیته در تحقیقات خود درباره جمال فرزند مبارک گفته است که وی در بانک الاهلی مصر حساب های با نام های جعلی باز کرده بود. مبالغ اعلام شده از سوی این کمیته ۷۳.۴۵ میلیون، ۴۲ میليون و ۱۰.۵ میلیون لیره مصری بوده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.